Олеандр
Автор: |
|
Coil |
Раса: |
|
Осман |
Класс: |
|
стюард ложи |
Мировоззрение: |
|
Нейтральный |
Внешность
Из-за южных кровей, несколько сложно сказать, какого возраста Олеандр. Может быть двадцать пять, а может быть и тридцать пять. При любом раскладе, современном обществе дам ее возраста считают старыми девами, однако не похоже, чтобы женщину это хоть как-то беспокоило. Одевается неярко, но чисто. Носит одежду мужского фасона.
Характер
Лучше облить меня кислотой, чем заставлять учить русский язык.
По-русски говорит очень бегло. Понимает больше чем может сказать, но ей это не сильно мешает. С людьми она контактирует не для ведения переговоров. Профессиональный род деятельности Олеандр развил в женщине социопатичность.
Не пьет, но иногда курит папиросы.
Personality trait: I am always calm, no matter what the situation. I never raise my voice or let my emotions control me.
Ideal: Freedom. Chains are meant to be broken, as are those who would forge them. (Chaotic)
Bond: I'm trying to pay off an old debt I owe to a generous benefactor.
Flaw: An innocent person is in prison for a crime that I committed. I'm okay with that.
История
Навыки
Human Rogue: Arcane Trickster 8 LVL (34 000/48 000 EXP) Languages: Turkish, Eastern Cant, bad Russian, Background: Criminal (Hired killer) Proficiency bonus: +3 Hit Die: 1d8
ABILITY SCORES STR 9 [-1] DEX 16 [+3] CON 14 [+2] INT 12 [+1] +1 Golden Orchid WIS 16 [+3] +1 lvl CHA 13 [+1]
PROFICIENCIES — Armor & weapons: light — Saves: DEX, INT — Skills: Acrobatics, Athletics, Deception, Sleight of Hand, Stealth, Perception — Tools: backgammon, thieves tools
SPELLS Spellcasting ability: INT 3 cantrips known: Mage Hand, Acid Splash, Light 5 spells known: Shadow Blade, Disguise Self, Fog Cloud, Blur, Invisibility
FEATURES & FEATS – Rogue’s Expertise: Acrobatics, Stealth, Deception, thieves tools – Rogues Archetype: Arcane Trickster – Criminal’s Criminal Contact – 4th LVL feat: Mobile – 8th LVL Feat: Fey Touched (Misty Step Spell + Hex) +1 Wis
CLASS REFERENCE: http://dnd5e.wikidot.com/rogue SUBCLASS REFERENCE: http://dnd5e.wikidot.com/rogue:arcane-trickster BACKGROUND REFERENCE: http://dnd5e.wikidot.com/background:criminal
Инвентарь
HP 59/59 | AC 14 | Spells 1st lvl 4/4 | Spells 2nd lvl 2/2 Condition: no
– Turkish common clothes and a mask of shaitan – Light Armor: турецкое кольчужное пальто с кушаком и феской | AC 11+DEX – Hand-Axe | 1d6 slashing, light, thrown – Dagger x2 | 1d4 piercing, light, thrown – Sakmali sawed blunderbuss | 1d6 fire, loading – Masonry signet ring – A crowbar and a heavy pouch – Memento: Золотая орхидея «Прекрасный цветок в петлице напоминает о золотых днях. Время безжалостно. Особенно то, которое не вернуть». • +1 к Интеллекту • что-то всегда подскажет, который час • нож Эрзурума +2/+2 | 1d6 poison | 3500 gp | Finesse, light Самодельный нож турчанки Олеандр, убийцы из города Эрзурум. Зелёная кожа ската на рукояти, кривой клинок. И отмычка, спрятанная в цветастых ножнах. Special action (bonus, 1/long rest): Жёлтый туман! Цели, атакованные в текущем ходу, становятся Poisoned и получают 1d4 acid damage в течение следующего хода.
|
граф Леонид Измайлович Каменский
Автор: |
|
awex |
Раса: |
|
Человек |
Класс: |
|
мастер ложи |
Мировоззрение: |
|
Нейтральный добрый |
Внешность
Невысокий господин, среднего телосложения, в самом рассвете сил. Определенно он не из тех, кто одним своим видом похищает женские сердца, но не единожды представительницы прекрасного пола подмечали выразительность его глаз, подвижный ум и добродушный нрав. Держится всегда прямо. Чисто выбрит и причесан. Одевается согласно статусу, но без вычурности. Небольшая отличительная черта Леонида Измайловича - крючковатый нос, фамильная наследственность.
Характер
Personality Traits: Despite my noble birth, I do not place myself above other folks. We all have the same blood.
Ideals: Noble Obligation. It is my duty to protect and care for the people beneath me.
Bonds: My loyalty to my sovereign is unwavering.
Flaws: In fact, the world does revolve around me.
История
Навыки
Human Fighter: Eldritch Knight 8 LVL (34 000 EXP) Languages: Russian, French, German Background: Noble Proficiency bonus: +3 Hit Die: 1d10
ABILITY SCORES STR 16 [+3] (+1 lvl) DEX 10 [+0] (+1 lvl) CON 16 [+3] INT 12 [+1] (+1 Golden Orchid) WIS 13 [+1] CHA 14 [+2]
PROFICIENCIES — Armor & weapons: all — Saves: STR, CON — Skills: Animal Handling, History, Insight, Persuasion — Tools: Chess
SPELLS Spellcasting ability: INT 2 cantrips known: Blade Ward, Detect Thoughts 6 spells known: Catapult, Cause Fear, Shield, Darkvision, Find Vehicle, Suggestion Extra spells(at will): Jump, Feather Fall
FEATURES & FEATS – Fighter’s Fighting Style: Protection – Figther’s Martial Archetype: Eldritch Knight – Eldritch Knight’s Weapon Bonds: Family cane & Pistol – Eldritch Knight’s War Magic – Noble’s Position of Privilege – 4th LVL feat: Inspiring Leader
Инвентарь
HP 67/75 | AC 18 | Spells 1st lvl 3/4 | Spells 2nd lvl 1/2 Inspiration: 0 Condition: «Полуночный ужас I». Полуночный ужас I — пушкинский Петербург объят мистическим страхом. Пока вампир жив, каждый, кто узнаёт о существовании вампира, делает проверку CON или INT перед каждым ночным long rest, и при неудаче получает лишь половину эффектов от долгого отдыха, мучаясь в кошмарных снах. – Fine Clothes – Heavy Armor: меховой редингот со стальной кирасой под ним, а также цилиндр | AC 17 – Family cane | 1d6 bludgeoning, versatile (1d8) – Custom-made Charleville flintlock pistol | 1d8 fire, loading – Masonry signet ring – The Golden Orchid – Family fortune and mansion Memento: Золотая орхидея «Прекрасный цветок в петлице напоминает о золотых днях. Время безжалостно. Особенно то, которое не вернуть». • +1 к Интеллекту • что-то всегда подскажет, который час
|
Вахмистр Аджиев
Автор: |
|
Vertigo |
Раса: |
|
Человек |
Класс: |
|
1-й страж ложи |
Мировоззрение: |
|
Принципиальный добрый |
Внешность
Характер
Пехотный унтер. Ветеран десяти кампаний и адъютант Noble. Презирает Acolyte. Видел некоторое дерьмо. Стреляет быстрее, чем говорит. Чувствует себя очень старым.
Мусульманин. Не религиозен.
История
Иса Хазматович Аджиев (23 года)
Родился в Джанкое (Крым). В детстве был замешан в криминале (воровал зерно с товарных поездов), но наказания избежал. Затем рекрутирован на службу в уланские полки. Служил в 5-м Уланском Литовском Его Величества Короля Италии Виктора-Эммануила III полку. Кто такой этот Викто́р-Эммануил — не знает до сих пор. В Италии тоже не довелось побывать, хотя была заветная мечта однажды туда съездить (говорят, там город есть, который с одной стороны море, а с другой вулкан!). Полк состоял из литвин и татар. Иса служил на территории Малороссии, Польши, Венгрии, в Крыму, в Турции. Вдоволь поучаствовал в боевых действиях, в подавлении мятежей, а так же действовал в корволанте (называет «коловратом») — «летучем отряде» из конницы, пехоты и лёгкой артиллерии, что предназначался для диверсий в тылу противника. Видел некоторое дерьмо. Дослужился до звания вахмистра (называет «вахамистр»). Сопровождал ротмистра полка в Петербург на аудиенцию к статскому советнику важных государевых дел, однако ротмистр до аудиенции не дошёл, так как неожиданно умер. В результате карьерных сдвигов должен был пойти на обер-офицерскую должность, да вот беда — не прошёл образовательный ценз. Но был замечен за боевые заслуги и переведён на службу графу Леониду Измайловичу Каменскому де факто в качестве адьютанта, де юре так и оставшись в младших офицерских чинах.
Навыки
Human Fighter: Arcane Archer 7 LVL (23 000 EXP) Languages: Russian Background: Soldier (officer) Proficiency bonus: +3 Hit Die: 1d10 ABILITY SCORESSTR 15 [+2] DEX 16 [+3] CON 14 [+2] INT 9 [-1] +1 Golden Orchid WIS 13 [+1] CHA 11 [+0] PROFICIENCIES— Armor & weapons: all — Saves: STR +5, CON +6 — Skills: Athletics +5, Intimidation +3, Nature, +3, Survival+4 — Tools: Cards, Vehicles SPELLSSpellcasting ability: INT 1 cantrip known: Druidcraft Casting Time: 1 action Range: 30 feet Target: See text Components: V S Duration: Instantaneous Whispering to the spirits of nature, you create one of the following effects within range:- You create a tiny, harmless sensory effect that predicts what the weather will be at your location for the next 24 hours. The effect might manifest as a golden orb for clear skies, a cloud for rain, falling snowflakes for snow, and so on. This effect persists for 1 round.
- You instantly make a flower blossom, a seed pod open, or a leaf bud bloom.
- You create an instantaneous, harmless sensory effect, such as falling leaves, a puff of wind, the sound of a small animal, or the faint odor of skunk. The effect must fit in a 5-foot cube.
- You instantly light or snuff out a candle, a torch, or a small campfire.
FEATURES & FEATS– Fighter’s Fighting Style: Archery (firearms) – Figther’s Martial Archetype: Arcane Archer – Arcane Archer’s Arcane Shots: Piercing Bullet, Seeking Bullet, Enfeebling Bullet – Arcane Archer’s Curving Shot – Soldier’s Military Rank: Wachtmeister – 4th LVL feat: Crossbow Expert (firearms)- You ignore the loading quality of crossbows with which you are proficient.
- Being within 5 feet of a hostile creature doesn’t impose disadvantage on your ranged attack rolls.
- When you use the Attack action and attack with a one handed weapon, you can use a bonus action to attack with a hand crossbow you are holding.
🔫 Pistol, +8 Attack, 1d8+3 damage (distance 80/320)⚔ Sable, +6 Attack, 1d6+3 damage (light, fencing)– Arcane Archer’s Arcane Shots: 2/2Once per turn when you fire an arrow from a shortbow or longbow as part of the Attack action, you can apply one of your Arcane Shot options to that arrow. You decide to use the option when the arrow hits, unless the option doesn’t involve an attack roll. You have two uses of this ability, and you regain all expended uses of it when you finish a short or long rest. Piercing Bullet. You use transmutation magic to give your arrow an ethereal quality. When you use this option, you don’t make an attack roll for the attack. Instead, the arrow fires forward in a line, which is 1 foot wide and 30 feet long, before disappearing. The arrow passes harmlessly through objects, ignoring cover. Each creature in that line must make a Dexterity saving throw. On a failed save, a creature takes damage as if it were hit by the arrow, plus an extra 1d6 piercing damage. On a successful save, a target takes half as much damage.Seeking Bullet. Using divination magic, you grant your arrow the ability to seek out your target, allowing the arrow to curve and twist its path in search of its prey. When you use this option, you don’t make an attack roll for the attack. Instead, choose one creature you have seen in the past minute. The arrow flies toward that creature, moving around corners if necessary and ignoring three-quarters cover and half cover. If the target is within the weapon’s range and there is a path large enough for the arrow to travel to the target, the target must make a Dexterity saving throw. On a failed save, it takes damage as if it were hit by the arrow, plus an extra 1d6 force damage, and you learn the target’s current location. On a successful save, the target takes half as much damage, and you don’t learn its location.Enfeebling Bullet. You weave necromantic magic into your arrow. The creature hit by the arrow takes an extra 2d6 necrotic damage. The target must also succeed on a Constitution saving throw, or the damage dealt by its weapon attacks is halved until the start of your next turn.Arcane Archer’s Curving Shot At 7th level, you learn how to direct an errant arrow toward a new target. When you make an attack roll with a magic arrow and miss, you can use a bonus action to reroll the attack roll against a different target within 60 feet of the original target.CLASS REFERENCE: ссылкаSUBCLASS REFERENCE: ссылкаBACKGROUND REFERENCE: ссылка
Инвентарь
HP 60/60 | AC 16 | Arcane Shots 2/2 Condition: no – Common Clothes with a military insignia – Medium Armor: шерстяная солдатская шинель | AC 14+DEX – Cavalry Saber | 1d6 slashing, finesse, light – Sinhalese ornamental rifle | 1d10 fire, loading – Henry’s Navy flintlock pistol | 1d8 fire, loading – Masonry signet ring – Deck of worn cards and a war trauma +1000 exp «Мизерикордия» +1 Вдохновение +1 дар милосердия (Spare the Dying один раз за игру)
|